Posten/Bring Norge väljer Nordialog och mCare AS


Det är mycket som ska på plats när alla postbud i Posten/Bring ska få en ny iPhone 5C med förinstallerad applikation och ett stötskyddande fodral. Allt levererat av Nordialog Oslo och mCare AS.

Posten/Bring har utvecklat en ny digital tidsplan som öppnar upp för administration av 4000 budrutter över hela Norge. Applikationen ska effektivisera arbetet och göra vardagen enklare för alla postbud i Norge. Nordialog Oslo står för leveransen av alla telefoner i samband med denna lansering. Nordialog Oslo har efter noggranna övervägningar valt mCare AS som leverantör av konfigurationen av enheterna. mCare AS genomför på ett väldigt effektivt sätt färdigställandet av alla terminaler, som innefattar; installation av applikationen producerat av Posten, märkning av varje enhet samt montering av ett stötskyddande fodral.

Nordialog Oslo har också tagit höjd för vidare hantering om det skulle uppstå problem med telefonerna som är lokaliserade ute på fältet hos buden.


Man har därför valt ett eget DS-konto (Direktservice) till Posten för att hantera serviceförfrågningar på defekta och skadade telefoner. Posten har en egen dedikerad SWAP-pool hos mcare för att hålla nertiderna till ett minimum. Så snart Posten registrerar ett serviceuppdrag skickar mcare en ny telefon till den som registrerat uppdraget. Telefonen är då klar att användas, med applikation, märkning och ett stötskyddande fodral monterat.

Läs pressmeddelandet från Posten här.